14 Kasım 2015 Cumartesi

Pazarlama: Starbucks

Kahve’den daha fazlasını yaşatmak amacıyla iki öğretmen ve bir yazar tarafından kurulan Starbucks, hem pazarlama hem de iş dünyasının vazgeçilmez örneklerinden olmayı başardı. 1987 yılından beri dünyada her gün ortalama iki şube açan zincir, kahve kültürünü globalleştirmeyi başararak, ‘kahve – muhabbet’ eşleşmesini en iyi şekilde kullanan kuruluş oldu. Bunu yapması elbette kolay olmadı, kırk taklayla bütünleşik pazarlamayı kendi ürününe uyarladı.
Otizm desteği için kart çıkartması, her önemli zaman için karton bardaklarını yeniden tasarlaması, yazın da kahve içildiğini kanıtlamak için yaptığı viral kampanyalar, sosyal medya paylaşımlarıyla soğuk kahveleri duyurması, ay ve ay farklı kahveleri tanıtmak için düzenlediği toplantılar, kahve çekirdeklerine yaptığı şık giydirmeler, iş dünyasının kadrolu elemanı olduğunu kanıtlarcasına, sendroma iyi gelmesi için pazartesi indirimleriyle, en kolay kullanılan mobil ve web tasarıma sahip az markadan biri ünüyle, sohbet edilmeyi kahveyle birleştirmek için dükkanlarına yerleştirdiği prizler ve büyük koltuklar ile dev masalarıyla kocaman markadansa, kocaman aile olmayı başaran Starbucks, benzer örneği fazla olmayan bir tür şampiyondur.

Starbucks'ın yaşadığı krizler oldu fakat bunların üstesinden gelmeyi başardı. 
Akıllı bir pazarlamacı olarak; yıllardır koruduğu itibarı zedelenmeden hatta daha çok ünlenerek kahvelerini satışa sunmaya devam ediyor.
http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/starbucks-bir-kez-daha-tarih-yazabilir-mi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder