13 Kasım 2015 Cuma

Kriz İletişimi ve Yönetimi

Nestle Krizi

Nestle'nin başta Kit-Kat gibi ürünlerinde kullandığı Palmiye yağının kullanımı, yağmur ormanlarının verimini düşürürken bir yandan da dünya üzerinde 50-60 bin tane kalan Orangutanların neslini tüketiyor.

Greenpeace devreye girerek boykot kampanyaları başlattı. Dikkat çekmek için eylemler yaptı.

 

Peki Nestle bu kriz karşısında ne yaptı?

Sosyal medya krizinin önlenemeyeceği görüşündeydi, herhangi bir çalışma başlatmadı. Sosyal medyada bu fotoğrafları paylaşan kullanıcılarını ve yorumlarını sildi.

Sadece bir bildiri yayınladı, bunlardan en önemlileri;

  • Nestle ürünlerinin ormanlara zarar verecek ürünleri üretmeyeceğinin taahhüdünü
  • Greenpeace ile düzenli toplantılar düzenleyeceğinin taahhüdünü verdi.  


    Nestle yaşadığı olayı inkar etmeyerek itibarını kurtarmaya çalışmıştır.

http://www.sosyalmedyacci.com/2011/11/greenpeace-sosyal-medyada-nestleye-cezayi-kesti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder